Unimog zapewnia bezpieczeństwo zarówno użytkownikom, jak i innym uczestnikom ruchu drogowego. Do jego najważniejszych cech należą doskonała widoczność do przodu dzięki krótkiej masce, stabilny tor jazdy, system ABS, precyzja kierowania, optymalny rozdział nacisku na osie oraz niskowibracyjne stanowisko pracy z 3-punktowym pasem bezpieczeństwa i zagłówkiem. Design nadwozia z krótką maską i bardzo szerokim polem widzenia na przestrzeń drogową i roboczą sprawia, że Unimog to pojazd użytkowy o bardzo wysokim poziomie bezpieczeństwa. Umieszczony u góry układ wycieraczek optymalizuje czyszczenie szyby przede wszystkim w pojazdach zimowego utrzymania dróg, a nowe seryjne reflektory główne LED zapewniają kierowcy wsparcie również w ciemności i przy złej pogodzie dzięki jasnemu oświetleniu jezdni i pobocza. Kamera przednia z monitorem wspomaga wizualną kontrolę najbliższego otoczenia przed pojazdem, ułatwiając montaż przednich narzędzi.
Zwłaszcza przy eksploatacji z osprzętem zamontowanym z przodu istotna jest długość maski oraz umiejscowienie kierowcy. Unimog nawet z założonym osprzętem ma odległość pomiędzy kierownicą a najdalej wysuniętą krawędzią osprzętu mniejszą od obowiązującej w Niemczech ustawowej wytycznej 3,5 m.
Dzięki wzmocnieniom spodu kabiny kierowcy i pałąkom rurowym na słupku A kabina Unimoga spełnia normę ECE-R29/03 dotyczącą wytrzymałości kabiny kierowcy i zwiększa dodatkowo bezpieczeństwo pasażerów.