Nasze zintegrowane rozwiązanie eActros pozwala nam zaoferować Państwu zindywidualizowane, gotowego do użycia rozwiązania do ładowania eActrosa i towarzyszyć Państwu przez cały proces. W ramach naszego eConsultingu wspólnie z Państwem znajdziemy odpowiedzi na wszystkie pytania, które należy wyjaśnić na drodze do płynnej i bezproblemowej integracji eTrucków z Państwa dotychczasową flotą. Dzięki naszym wykwalifikowanym partnerom obejmuje to również zapewnienie niezbędnych urządzeń zasilania energią. Nasz system zarządzania ładowaniem stanowi idealne połączenie między urządzeniami zasilania energią a eTruckiem i umożliwia optymalne ładowanie pojazdów. Jeśli w trakcie realizacji procesu wystąpią problemy, czy to z pojazdem, czy z oprogramowaniem, zawsze mają Państwo do dyspozycji stałą osobę do kontaktu!
Wszystko z jednego źródła – indywidualne rozwiązanie w zakresie ładowania.
Kompletne rozwiązanie.
Wspólnie z naszymi partnerami i za pomocą niezbędnych narzędzi wspieramy Państwa na każdym etapie – od podłączenia do sieci energetycznej, przez planowanie ładowania, aż po zarządzanie ładowaniem. To, jakich urządzeń zasilania energią, w tym rozwiązań programowych i sprzętowych Państwo potrzebują, oraz jaki jest optymalny dla Państwa sposób ładowania, zależy od wykorzystania Państwa pojazdów.
Kilka przykładów: Pracują Państwo w trybie jednozmianowym i mogą wykorzystać noc na ładowanie pojazdów do pełna? W takim przypadku wystarczająca jest niska moc ładowania, np. 50 kW. Podczas przerwy obiadowej konieczne jest dodatkowe doładowywanie? W takim przypadku konieczne jest ładowanie wyższą mocą, np. 150 kW. Ważny jest także kontakt z miejscowym operatorem sieci energetycznej: Na ile wydajna jest sieć i czy konieczna jest rozbudowa infrastruktury na terenie zakładu? Również w tym zakresie zapewniamy Państwu pomoc we współpracy z naszymi partnerami.
Optymalne urządzenia zasilania energią.
W przypadku użytkowania w ciężkim ruchu dystrybucyjnym na terenie miasta szczególnie odpowiednie jest ładowanie we własnej bazie firmowej (Depot Charging). W trybie jednozmianowym pojazd jest optymalnie wykorzystywany i po zakończeniu eksploatacji w danym dniu wraca do bazy firmowej, gdzie jest powoli ładowany do pełna w ciągu nocy.
Jeśli Państwa eTruck jest używany w trybie wielozmianowym, muszą Państwo skorzystać z innych sposobów ładowania. Opportunity Charging, czyli ładowanie okazjonalne, jest możliwe zawsze wtedy, gdy pojazd jest tymczasowo zaparkowany. W tym ograniczonym czasie, na przykład podczas rozładunku ładunku w miejscu docelowym dostawy, można częściowo naładować akumulatory. Czas ładowania wynosi od 30 do 90 minut.
Model
Moc ładowania
Wybierz zakres ładowania.
- Czas ładowania wyświetlany w narzędziu opiera się na obliczeniach liniowych oraz ustalonych wewnętrznie wartościach empirycznych w optymalnych warunkach, m.in. w temperaturze otoczenia powyżej 20°C. Poziom naładowania odnosi się do wartości wyświetlanej na wyświetlaczu pojazdu.
- eActrosa można ładować prądem o mocy do 160 kW: Na podstawie obliczonych wewnętrznie wartości doświadczalnych stwierdzono, że trzy moduły akumulatorów pracujące w warunkach normalnych, m.in. w temperaturze otoczenia wynoszącej 20°C, ładowane na typowej stacji szybkiego ładowania prądem stałym o natężeniu 400 A, potrzebują nieco ponad godzinę, aby ich poziom naładowania wzrósł z 20 do 80%.
Odpowiednie przyłącze sieciowe.
Na podstawie Państwa indywidualnej koncepcji ładowania, tj. liczby stacji ładowania, rodzaju tras, możliwych okresów ładowania i wymaganych mocy ładowania można sprawdzić, czy dotychczasowa moc przyłączeniowa sieci jest wystarczająca. Przyłącze sieciowe musi odpowiadać Państwa maksymalnemu zapotrzebowaniu na moc, np. do zasilania oświetlenie, sprzętu IT, klimatyzacji i urządzeń produkcyjnych. Ponieważ dotychczasowe zapotrzebowanie na moc ulegnie zwiększeniu ze względu na zapotrzebowanie stacji ładowania eTrucków, należy sprawdzić u lokalnego operatora sieci dystrybucyjnej, czy Państwa przyłącze do sieci dystrybucyjnej jest w stanie pokryć to dodatkowe zapotrzebowanie na moc. Jeśli tak nie jest, może być konieczne wykonanie prac konstrukcyjnych, w których chętnie pomoże Państwu zarówno Mercedes‑Benz Trucks, jak i nasi partnerzy i lokalny operator sieci dystrybucji.
Efektywne zarządzanie ładowaniem.
Fleetboard Charge Management zapewnia całościowy przegląd wszystkich interakcji między Państwa pojazdami elektrycznymi a własnymi stacjami ładowania – dzięki temu stale mają Państwo wszystko pod kontrolą. Od poziomu naładowania akumulatorów, przez status ładowania, aż po pozostały czas ładowania lub historię ładowania: Korzystają Państwo z pełnej przejrzystości sieci ładowania.
Dzięki temu mogą Państwo lepiej zrozumieć sposób ładowania eActrosa oraz całą infrastrukturę i zidentyfikować potencjalne możliwości optymalizacji. Zarządzanie ładowaniem pomaga z wyprzedzeniem koordynować sesje ładowania i optymalnie wykorzystywać dostępną moc przyłączeniową bazy firmowej.
Umożliwia to również bezproblemową integrację procedur lub działań związanych z ładowaniem z istniejącymi procesami. W każdej chwili można też wprowadzić indywidualne ustawienia, takie jak czas odjazdu i docelowy poziom naładowania akumulatora.
Odpowiedni horyzont czasowy.
Elektryfikacja zajezdni wymaga dużego przygotowania. Okres od pierwszego doradztwa do dostawy eTrucka może być różny i trwać na przykład do 12 miesięcy.
W zależności od warunków i wymagań, planowanie i kompletna budowa urządzeń zasilania energią, w tym rozbudowa przyłącza sieciowego, z reguły może zająć od trzech do dwudziestu czterech miesięcy. Dlatego zaleca się, aby w porę zaangażować lokalnego operatora sieci w planowanie urządzeń zasilania energią.
Często zadawane pytania (FAQ).
Jak mogę naładować moją ciężarówkę elektryczną?
- Zasadniczo najlepszym rozwiązaniem dla eActrosa i jego zadań transportowych jest urządzenie zasilania energią w bazie własnej firmy.
- Mercedes-Benz Trucks wspólnie z wybranymi partnerami opracuje i zaproponuje koncepcję w zakresie infrastruktury do ładowania, która jest dopasowana do potrzeb branży transportowej i zoptymalizowana pod kątem konkretnego klienta.
- Te rozwiązania w zakresie infrastruktury do ładowania są optymalnie zintegrowane z ekosystemem Mercedes-Benz Trucks, a nasi partnerzy oferują kompleksowe usługi: od doradztwa przez instalację po serwis.
Co Mercedes-Benz Trucks oferuje w kwestii infrastruktury do ładowania?
- Będziemy rekomendować naszym klientom odpowiedni sprzęt. Obejmuje on stację ładowania i odpowiednie kable, ale także system zarządzania energią, który umożliwia obsługiwanie i zarządzanie stacjami na miejscu lub zdalnie.
- Ponadto wybrana sieć partnerów będzie wspierać klientów w instalowaniu i serwisowaniu urządzeń zasilania energią w ich własnych lokalizacjach.
Jak długo trwa instalacja urządzenia zasilania energią?
- Kwestia ta zależy od różnych parametrów, np. wielkości floty pojazdów elektrycznych, profilu jazdy pojazdów czy podłączenia bazy firmy do sieci.
- Horyzont czasowy: proces może trwać od kilku miesięcy do ponad jednego roku.
- Zalecenie: już zawczasu zadbaj o elektryfikację swojej floty.
Jaki jest okres użytkowania urządzenia zasilania energią?
- To zależy od producenta. W większości przypadków dla stacji ładowania prądem stałym zakłada się standardowy okres użytkowania 10 lat.
Czy mogę wykorzystywać urządzenie zasilania energią do ładowania innych pojazdów, np. samochodów dostawczych i osobowych?
- eActros posiada gniazdo CCS2, wykorzystując tym samym standard gniazd do ładowania popularnych w sektorze samochodowym. Dlatego też samochody osobowe i dostawcze, wyposażone w gniazdo CCS2 do ładowania prądem stałym, mogą być również ładowane w stacjach ładowania eActrosa.